top of page

Επιμορφωτικές δραστηριότητες μαθητών

Οι επιμορφωτικές δραστηριότητες απευθύνονται πρωταρχικά στους μαθητές του σχολείου μας και συμπληρωματικά σε μαθητές των λοιπών δημοτικών σχολείων του Διονύσου. Διεξάγονται κάθε Σάββατο στον χώρο του σχολείου μας ξεκινώντας από τις 9.45 π.μ. 

Η προσέλευση των μικρών μας φίλων καλό είναι να γίνεται 5 λεπτά πριν την έναρξη των δραστηριοτήτων και παραμένουν στο χώρο του σχολείου με την ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων τους.

ΣΚΑΚΙ (9.45 π.μ. - 10.45 π.μ.)

με τον Άρη Σταυρόπουλο

 

Είναι αμέτρητες οι έρευνες που δείχνουν ότι το σκάκι, όταν διδάσκεται σε μικρά παιδιά, βελτιώνει σημαντικά τις γνωστικές ικανότητες και τη συμπεριφορά. Η δημιουργία καινούργιων φίλων, η ψυχαγωγία στον ελεύθερο χρόνο, αλλά και η πνευματική άσκηση είναι μέρος των ωφελειών που προσφέρει.

Με το σκάκι τα παιδιά μαθαίνουν να βάζουν στόχους, να βρίσκουν τρόπο για να τους πετύχουν, να είναι οργανωτικά, μεθοδικά, επιμελή, να αναλαμβάνουν τις ευθύνες των πράξεών τους, να είναι ήρεμα, συγκεντρωμένα, αποφασιστικά, να μην ενεργούν επιπόλαια, να είναι αντικειμενικά, ομαδικά, να αποδέχονται την ήττα, να στηρίζονται στις δυνάμεις τους. Επίσης, το σκάκι καλλιεργεί την φαντασία, βελτιώνει τις μνημονικές ικανότητες, αναπτύσσει τον τρόπο σκέψης και απορροφά μέρος από την επιθετικότητα.

Είναι μύθος ότι το σκάκι στερεί χρόνο από το σχολείο και το διάβασμα, ότι τα δυο δεν συνδυάζονται. Το σκάκι βοηθάει στα μαθήματα. Η οργάνωση, η στοχοθέτηση, η αυτοσυγκέντρωση και όλα τα εφόδια που αποκομίζει το παιδί από το σκάκι ενισχύουν τη σχολική του πορεία.

 

Το σκάκι λειτουργεί με οργάνωση και φαντασία

Τα μαθήματα έχουν στόχο να γνωρίσουν και να αγαπήσουν τα παιδιά το σκάκι. Θα διδαχθούν:

  • Την ιστορία του παιχνιδιού.

  • Την ονομασία και την αξία των πιονιών και των κομματιών.

  • Τους βασικούς κανόνες του παιχνιδιού και τους κανόνες συμπεριφοράς απέναντι στον αντίπαλο.

  • Την αρχή μιας παρτίδας, δηλαδή τα «ανοίγματα».

  • Το μέσον μιας παρτίδας, δηλαδή την αξιολόγηση της κατάστασης μας και πώς να την βελτιώσουμε.

  • Το τέλος της παρτίδας, δηλαδή το «finale».

Επειδή το σκάκι είναι πρωτίστως παιχνίδι τα παιδιά θα παίζουν μεταξύ τους καθημερινά και οι τρεις πρώτοι θα βραβεύονται στο τέλος της χρονιάς.

Καλό θα είναι για τα παιδιά να διοργανώσουμε κάποιο διαδημοτικό πρωτάθλημα με άλλα σχολεία της περιοχής, όπως και επίσης κάποια παιδιά να λάβουν μέρος και ατομικά, αλλά και ομαδικά με μια ή περισσότερες ομάδες στα σχολικά προκριματικά πρωταθλήματα Αττικής​​​​.

ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

12.00 π.μ. - 13.00 π.μ. (Α' - Γ' Τάξη)

13.00 π.μ. - 14.00 π.μ. (Δ' - ΣΤ' Τάξη)

 

με την eFuture rombotics

 

Η εκπαιδευτική ενότητα eFUTURE Robotics είναι ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά από 5 έως 12 χρονών καθώς περιλαμβάνει τις παρακάτω υποενότητες, οι οποίες προσαρμόζονται ανάλογα με την ηλικία των μαθητών που θα τις παρακολουθήσουν.

Η ενότητα Μαθαίνω να προγραμματίζω έχει σκοπό τη γνωριμία με τον προγραμματισμό. Μέσα από αυτή τα παιδιά: 

  • • έρχονται σε επαφή με την επιστήμη των υπολογιστών 

  • • γνωρίζουν την έννοια του αλγορίθμου, των επαναλήψεων, των συναρτήσεων και των ελέγχων 

 

Τα παιδιά συνεργάζονται και εμπλέκονται σε ενδιαφέρουσες δραστηριότητες με αλλά και χωρίς τη χρήση του υπολογιστή. Χρησιμοποιούν ειδικό λογισμικό όπως Code Studio, TheFoos, Kodable, Run Marco κτλ για να διδαχθούν τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού. Οι μαθητές τοποθετούν τα στοιχεία του κώδικα σε μια συγκεκριμένη σειρά, προκειμένου να ολοκληρώσουν την αποστολή τους, να μετακινήσουν ένα χαρακτήρα γύρω από μια σκηνή, να σχεδιάσουν ένα σχήμα και να παραδώσουν ένα ολοκληρωμένο project. 

Οι μαθητές στην ενότητα Κατασκευάζω το ρομπότ μου αναπτύσσουν δεξιότητες σχετικές με την κατασκευή και τη μηχανολογία. 

  • • ακολουθώντας συγκεκριμένες οδηγίες συναρμολογήσουν τα δικά τους ρομπότ, κυρίως με τη χρήση 3 γενιών Lego Mindstorms,. 

  • • τους δίνουν ζωή προγραμματίζοντάς τα μέσα από μια πλειάδα ειδικού λογισμικού ειδικά σχεδιασμένο για παιδιά. Χρησιμοποιώντας εντολές οι οποίες αποτελούνται από εικόνες, οι μαθητές δημιουργούν ένα πρόγραμμα το οποίο το φορτώνουν στην κατασκευή που έχουν ήδη δημιουργήσει. 

  • • προσθέτουν αισθητήρες, τροποποιούν τον προγαραμματισμό αυξάνοντας τις δυνατότητες των κατασκευών τους 

 

Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργούν κατασκευές που κινούνται, στρέφονται και αντιδρούν σε ερεθίσματα όπως ο ήχος, το χρώμα και η επαφή με άλλα αντικείμενα.

Στην ενότητα Σύνθετες κατασκευές και προγραμματισμός οι μαθητές θα αναπτύξουν τις γνώσεις τους και ερχόμενοι σε επαφή με πιο σύνθετες ρομποτικές κατασκευές όπως 

  • • Arduino 

  • • Meccanoid 

  • • Zenbo (αναμένεται σύντομα) 

 

ενώ. θα προγραμματίσουν με διάφορα νέα εργαλεία όπως 

  • • το Scratch, 

  • • το CodeCombat, 

  • • το BYOB κ.α. 

 

για να δημιουργήσουν διαδραστικές ιστορίες, δικά τους παιχνίδια και κινούμενα σχέδια με σκοπό να τα μοιραστούν με άλλα άτομα στις αντίστοιχες διαδiκτυακές κοινότητες. 

  ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

  10.00- 11.00 Με την κα Αγγελική Κρανιά :

 

AΠOΦOITH TOY TEΦAA AΘHNΩN ME EIΔIKOTHTA KOΛYMBHΣHΣ KAΘΩΣ KAI KATOXOΣ METAΠTYXIAKOY TITΛOY ΣTHN OPΓANΩΣH KAI ΔIOIKHΣH AΘΛHTIKΩN OPΓANIΣMΩN. AΣXOΛΕΙΤΑΙ XPONIA ME THN IΔIΩTIKH ΠPOΠONHΣH ENTOΣ KAI EKTOΣ NEPOY, KAΘΩΣ KAI THN OMAΔIKH ΕΝΩ YΠHPΞΕ ΠPOΠONHTPIA AΘΛHTIKOY ΣYΛΛOΓOY ΣTO OAKA.

EΠIΣHΣ AΣXOΛΕΙΤΑΙ ME THN yoga,Pilates, CrossFit KAI functional training .

bottom of page