Επιμορφωτικές δραστηριότητες μαθητών

Οι επιμορφωτικές δραστηριότητες απευθύνονται πρωταρχικά στους μαθητές του σχολείου μας και συμπληρωματικά σε μαθητές των λοιπών δημοτικών σχολείων του Διονύσου. Διεξάγονται κάθε Σάββατο στον χώρο του σχολείου μας ξεκινώντας από τις 9.45 π.μ. 

Η προσέλευση των μικρών μας φίλων καλό είναι να γίνεται 5 λεπτά πριν την έναρξη των δραστηριοτήτων και παραμένουν στο χώρο του σχολείου με την ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων τους.

ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (10.00 π.μ. - 11.00 π.μ.)

ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ (11.00 π.μ. - 12.00 π.μ.)

με την Χριστίνα Μιχαλάκη

Η μουσική κατέχει σπουδαίο ρόλο στην ψυχοσύνθεση του ανθρώπου. Δεν είναι τυχαίο που από την αρχαία ακόμη Ελλάδα, μέσα στα βασικά μαθήματα ενός παιδιού ήταν πάντα το μάθημα της μουσικής.

 

Η μουσική διαχωρίζεται σε πολλά σκέλη, ένα από αυτά είναι και το τραγούδι. Η  παιδική χορωδία είναι ένας ευχάριστος τρόπος για  τα παιδιά  να μάθουν να τραγουδούν όλα τα σπουδαία τραγούδια της Ελληνικής μας μουσικής από συνθέτες όπως Χατζιδάκις,  Θεοδωράκης, Ξαρχάκος, Μαρκόπουλος, Λοΐζος, Καλδάρας κ.α. Έτσι τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με υπέροχα τραγούδια μεγάλων δημιουργών και θα γνωρίζουν τον συνθέτη, τον στιχουργό, και τον ερμηνευτή τραγουδώντας τα έργα τους.

Στόχος του μαθήματος είναι η μουσική καλλιέργεια των παιδιών, η ανάπτυξη του ομαδικού πνεύματος, η κοινωνικοποίηση και τέλος η γνώση μέσα από ευχάριστα τραγούδια και μουσικά παιχνίδια. 

Τα παιδιά θα ανακαλύψουν τις δυνατότητες της φωνής τους μέσα από ποικίλες ασκήσεις και τραγούδια. Επιπλέον το τραγούδι θα ενισχύει τις μουσικές δεξιότητες των παιδιών, καλλιεργώντας τον ρυθμό και την μουσικότητα τους.

 

Τα παιδιά θα εκφραστούν μέσα από το τραγούδι. Το τραγούδι δίνει χαρά στα παιδιά γιατί τους βοηθάει να χαλαρώσουν, να εκφραστούν και να εκτονωθούν μέσα από ιδιαίτερα δημιουργικό τρόπο. 

 

Επίσης τα παιδιά θα βελτιώσουν την μνήμη και την προσοχή τους καθώς μαθαίνουν και απομνημονεύουν σταδιακά διάφορα είδη τραγουδιών.

 

Μέσα από το ομαδικό τραγούδι τα παιδιά θα αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και ταυτόχρονα θα κοινωνικοποιηθούν.

 

Η Χριστίνα Μιχαλάκη γεννήθηκε στην Αθήνα τον Ιούλιο του 1988. Σπούδασε μουσική αποκτώντας τα πτυχία τραγουδιού, αρμονίας, αντίστιξης και φούγκας. Υπήρξε η ίδια μέλος της παιδικής χορωδίας του Δ. Τυπάλδου για 14 χρόνια. Ολοκλήρωσε τα ανώτερα μαθήματα πιάνου και ακορντεόν και παράλληλα πήρε το πτυχίο...

ZUMBA KIDS (12.00 π.μ. - 13.00 π.μ.)

με την Παναγιώτα Καρνέζη

ΧΟΡΕΨΤΕ – ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΕ – ΓΥΜΝΑΣΤΕΙΤΕ !!!

Το Zumba Kids είναι ένα αναγνωρισμένο πρόγραμμα χορού - γυμναστικής, ειδικά διαμορφωμένο για παιδιά ηλικίας 7-11 ετών.

 

Συνδυάζει λάτιν μοτίβα από τη samba, τη salsa, το cha cha, το mambo και τη merengue με δυναμικές κινήσεις από το σύγχρονο hip hop, reggaeton και pop και τα ενσωματώνει με θεμελιώδεις έννοιες όπως είναι ο συντονισμός, η εμπιστοσύνη και η ομαδική εργασία.

 

Έχει πολύ θετική ανταπόκριση στα παιδιά, γιατί αυξάνει την αυτοπεποίθηση τους, την ενίσχυση του μεταβολισμού και του συντονισμού τους, και πάνω από όλα γιατί τους προσφέρει  μία διασκεδαστική εμπειρία!

Το πρόγραμμα αποτελείται από χορογραφίες τις οποίες χωρίζουμε σε βήματα με σκοπό να είναι φιλικές προς τα παιδιά και να μην υπάρχει βαθμός δυσκολίας. Η χορογραφία επαναλαμβάνεται αρκετές φορές ώστε τα παιδιά να έχουν το χρόνο να μάθουν τα βήματα και να την εκτελέσουν ολόκληρη. Οι χορογραφίες είναι ειδικά προσαρμοσμένες στις ανάγκες του προγράμματος. Χαρούμενα τραγούδια, με εύκολο ρυθμό, μα πάνω απ’ όλα, διασκεδαστικά!

Βασικό χαρακτηριστικό του προγράμματος είναι το παιχνίδι! Μέσα από διάφορα παιχνίδια τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να μάθουν πράγματα για το σώμα τους, για την υγεία τους, για τον χορό, για τη φυσική τους κατάσταση. Μέσα από τον χορό προσφέρουμε στα παιδιά γνώσεις και τα εκπαιδεύουμε, με σκοπό να απελευθερωθούν, να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους, και να κοινωνικοποιηθούν.

Η δομή του προγράμματος είναι τέτοια, που προσφέρει στο παιδί ασφάλεια και εμπιστοσύνη. Η προθέρμανση, η κεντρική χορογραφία, το παιχνίδι, οι δραστηριότητες, καθώς και η αποθεραπεία, εξασφαλίζουν στο παιδί ένα διασκεδαστικό τρόπο γυμναστικής, δημιουργικής απασχόλησης, καινούργιες γνώσεις, καινούργιους φίλους, και πάνω απ’ όλα το βοηθά να αναπτύξει έναν υγιεινό τρόπο ζωής και να ενσωματώσει την γυμναστική ως ένα φυσικό μέρος της ζωής του.

Βασικοί λόγοι για να παρακολουθήσουν τα παιδιά το πρόγραμμα:

1. Βοηθάει και βελτιώνει την αυτοπεποίθηση τους

2. Απελευθερώνει τα παιδιά με αποτέλεσμα να κοινωνικοποιούνται πιο εύκολα

3. Διασκεδάζουν

4. Μαθαίνουν να συντονίζονται και να λειτουργούν δημιουργικά

5. Αποκτούν καλύτερη μνήμη, καθώς καλούνται να μάθουν τα βήματα της χορογραφίας

ΣΚΑΚΙ (9.45 π.μ. - 10.45 π.μ.)

με τον Άρη Σταυρόπουλο

 

Είναι αμέτρητες οι έρευνες που δείχνουν ότι το σκάκι, όταν διδάσκεται σε μικρά παιδιά, βελτιώνει σημαντικά τις γνωστικές ικανότητες και τη συμπεριφορά. Η δημιουργία καινούργιων φίλων, η ψυχαγωγία στον ελεύθερο χρόνο, αλλά και η πνευματική άσκηση είναι μέρος των ωφελειών που προσφέρει.

Με το σκάκι τα παιδιά μαθαίνουν να βάζουν στόχους, να βρίσκουν τρόπο για να τους πετύχουν, να είναι οργανωτικά, μεθοδικά, επιμελή, να αναλαμβάνουν τις ευθύνες των πράξεών τους, να είναι ήρεμα, συγκεντρωμένα, αποφασιστικά, να μην ενεργούν επιπόλαια, να είναι αντικειμενικά, ομαδικά, να αποδέχονται την ήττα, να στηρίζονται στις δυνάμεις τους. Επίσης, το σκάκι καλλιεργεί την φαντασία, βελτιώνει τις μνημονικές ικανότητες, αναπτύσσει τον τρόπο σκέψης και απορροφά μέρος από την επιθετικότητα.

Είναι μύθος ότι το σκάκι στερεί χρόνο από το σχολείο και το διάβασμα, ότι τα δυο δεν συνδυάζονται. Το σκάκι βοηθάει στα μαθήματα. Η οργάνωση, η στοχοθέτηση, η αυτοσυγκέντρωση και όλα τα εφόδια που αποκομίζει το παιδί από το σκάκι ενισχύουν τη σχολική του πορεία.

 

Το σκάκι λειτουργεί με οργάνωση και φαντασία

Τα μαθήματα έχουν στόχο να γνωρίσουν και να αγαπήσουν τα παιδιά το σκάκι. Θα διδαχθούν:

  • Την ιστορία του παιχνιδιού.

  • Την ονομασία και την αξία των πιονιών και των κομματιών.

  • Τους βασικούς κανόνες του παιχνιδιού και τους κανόνες συμπεριφοράς απέναντι στον αντίπαλο.

  • Την αρχή μιας παρτίδας, δηλαδή τα «ανοίγματα».

  • Το μέσον μιας παρτίδας, δηλαδή την αξιολόγηση της κατάστασης μας και πώς να την βελτιώσουμε.

  • Το τέλος της παρτίδας, δηλαδή το «finale».

Επειδή το σκάκι είναι πρωτίστως παιχνίδι τα παιδιά θα παίζουν μεταξύ τους καθημερινά και οι τρεις πρώτοι θα βραβεύονται στο τέλος της χρονιάς.

Καλό θα είναι για τα παιδιά να διοργανώσουμε κάποιο διαδημοτικό πρωτάθλημα με άλλα σχολεία της περιοχής, όπως και επίσης κάποια παιδιά να λάβουν μέρος και ατομικά, αλλά και ομαδικά με μια ή περισσότερες ομάδες στα σχολικά προκριματικά πρωταθλήματα Αττικής​​.

ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

11.00 π.μ. - 12.00 π.μ.

12.00 π.μ. - 13.00 π.μ. 

13.00 π.μ. - 14.00 π.μ. 

 

με την eFuture rombotics

 

Η εκπαιδευτική ενότητα eFUTURE Robotics είναι ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά από 5 έως 12 χρονών καθώς περιλαμβάνει τις παρακάτω υποενότητες, οι οποίες προσαρμόζονται ανάλογα με την ηλικία των μαθητών που θα τις παρακολουθήσουν.

Η ενότητα Μαθαίνω να προγραμματίζω έχει σκοπό τη γνωριμία με τον προγραμματισμό. Μέσα από αυτή τα παιδιά: 

  • • έρχονται σε επαφή με την επιστήμη των υπολογιστών 

  • • γνωρίζουν την έννοια του αλγορίθμου, των επαναλήψεων, των συναρτήσεων και των ελέγχων 

 

Τα παιδιά συνεργάζονται και εμπλέκονται σε ενδιαφέρουσες δραστηριότητες με αλλά και χωρίς τη χρήση του υπολογιστή. Χρησιμοποιούν ειδικό λογισμικό όπως Code Studio, TheFoos, Kodable, Run Marco κτλ για να διδαχθούν τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού. Οι μαθητές τοποθετούν τα στοιχεία του κώδικα σε μια συγκεκριμένη σειρά, προκειμένου να ολοκληρώσουν την αποστολή τους, να μετακινήσουν ένα χαρακτήρα γύρω από μια σκηνή, να σχεδιάσουν ένα σχήμα και να παραδώσουν ένα ολοκληρωμένο project. 

Οι μαθητές στην ενότητα Κατασκευάζω το ρομπότ μου αναπτύσσουν δεξιότητες σχετικές με την κατασκευή και τη μηχανολογία. 

  • • ακολουθώντας συγκεκριμένες οδηγίες συναρμολογήσουν τα δικά τους ρομπότ, κυρίως με τη χρήση 3 γενιών Lego Mindstorms,. 

  • • τους δίνουν ζωή προγραμματίζοντάς τα μέσα από μια πλειάδα ειδικού λογισμικού ειδικά σχεδιασμένο για παιδιά. Χρησιμοποιώντας εντολές οι οποίες αποτελούνται από εικόνες, οι μαθητές δημιουργούν ένα πρόγραμμα το οποίο το φορτώνουν στην κατασκευή που έχουν ήδη δημιουργήσει. 

  • • προσθέτουν αισθητήρες, τροποποιούν τον προγαραμματισμό αυξάνοντας τις δυνατότητες των κατασκευών τους 

 

Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργούν κατασκευές που κινούνται, στρέφονται και αντιδρούν σε ερεθίσματα όπως ο ήχος, το χρώμα και η επαφή με άλλα αντικείμενα.

Στην ενότητα Σύνθετες κατασκευές και προγραμματισμός οι μαθητές θα αναπτύξουν τις γνώσεις τους και ερχόμενοι σε επαφή με πιο σύνθετες ρομποτικές κατασκευές όπως 

  • • Arduino 

  • • Meccanoid 

  • • Zenbo (αναμένεται σύντομα) 

 

ενώ. θα προγραμματίσουν με διάφορα νέα εργαλεία όπως 

  • • το Scratch, 

  • • το CodeCombat, 

  • • το BYOB κ.α. 

 

για να δημιουργήσουν διαδραστικές ιστορίες, δικά τους παιχνίδια και κινούμενα σχέδια με σκοπό να τα μοιραστούν με άλλα άτομα στις αντίστοιχες διαδiκτυακές κοινότητες. 

ΚΑΡΑΤΕ(11.00 π.μ. - 12.00 π.μ.)

με τον Αριστοτέλη Σαισάνα

 

Η αυτοάμυνα έχει ως σκοπό την προστασία του ατόμου μέσα από τη βελτίωση του μυαλού και του σώματός του. Ειδικά για τα παιδιά τα οποία εξ’ορισμού είναι μία πιο ευαίσθητη ομάδα του πληθυσμού, οι βασικές αρχές αυτοάμυνας είναι απαραίτητες ώστε να μπορούν να προστατευθούν από τους κινδύνους που τα περιβάλλουν. Ταυτόχρονα είναι επίσης και ένας διασκεδαστικός τρόπος για αγόρια και κορίτσια να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση καθώς και να ενισχύσουν την ικανότητα εστίασης τους.

 

Η εκμάθηση αυτοάμυνας βασίζεται σε γενικές αρχές αυτοπροστασίας (εκτίμηση επικίνδυνων καταστάσεων, υιοθέτηση καλών συνηθειών κ.α.) και σε ειδικότερες τεχνικές μίας πολεμικής τέχνης (χτυπήματα, εκγύμναση, φυσική κατάσταση), χωρίς όμως να επικεντρώνεται στο αγωνιστικό κομμάτι αυτής. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα δε γίνεται για σκοπούς καβγά ή αποκλειστικά ως σωματική δραστηριότητα, αλλά πρόκειται ταυτόχρονα για εκπαίδευση του μυαλού, του σώματος και του πνεύματος. Ο στόχος της είναι να διδάξει στα παιδιά ότι είναι πολύ καλύτερο να λειτουργούν σε αρμονία με, και όχι εναντίων των άλλων, για την εξεύρεση λύσεων σε αναπόφευκτα διαπροσωπικά προβλήματα που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια της ζωής ενός ατόμου καθώς και να κάνει τα παιδιά να νοιώθουν πιο ασφαλή.  

 

Η διδασκαλία γίνεται μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου αθλητικού προγράμματος το οποίο σε κάθε μάθημα περιλαμβάνει:

§ Ζέσταμα § Διατάσεις § Ασκήσεις Φυσικής Κατάστασης § Ασκήσεις Αυτοάμυνας § Αποθεραπεία

Επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου μας http://www.protodhmotikodionysou.gr/

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now